Rabu, 17 Disember 2008

sarang hal yoeh-I LOVE U

Seandainya kamu ingin mencintai atau memiliki hati seorang gadis, ibaratkanlah seperti menyunting sekuntum mawar merah.
Kadangkala kamu mencium harum mawar tersebut tetapi kadangkala kamu terasa bisa duri mawar itu menusuk jari.

hari ini aku ada program kat sungai besar atas bangunan ppk. sebenarnya program tu nak buat kat dwn sabak tp xjd sebab ada masalah daripada
penukaran pemerintah. biasalah tu dah lepas pilihan raya macam-macam boleh jadi. aku bertolak awal pagi.lagi pun masa ni memang tengah cuti sekolah.
dalam seminggu kot,aku tak ingat sangat. macam2 perkara yang aku blaja kat program tu
. kitaorg rehat dalam pukul 12 lepas tu sambung balik tp xlama la sampai dalam pukul 3 dh hbs program tu. aku pun berjalan la menuju ke taman. pada hematnya
nak tunggu abah ambik tapi rasanya abah lambat lagi kot sampai. yelah mana taknya tanjong karang dengan sungai besar boleh dikira jauh la juga.
aku ambik kesempaan masa ni nak sembahyang zohor jadi carilah masjid. pastu tetiba dari jauh aku nampak ada masjid tapi jauh juga la pastu kena seberang jalan
. lantas aku ajak kawan2 aku yang ikut aku pergi masjid untuk sembahyang tapi diorang tak nak ikut sebab katanya jauh and nak sembahyang kat rumah je
aku dah ajak 2, 3 kali tapi diorang tak nak juga jd aku pergi la sendiri. semasa menyeberang jalan sempat aku terfikir "kalaulah aku boleh jumpa kakak aku kat sungai besar ni."
yelah bukan apa memang kampung dia kat sungai besar. kot la kan dia kluar g beli barang ke jd kitaorg blh terserempak tp aku dah agak benda tu mustahil.
aku meneruskan perjalanan aku ke masjid dengan berjalan kaki seorang diri. sampai je kat masjid aku ada nampak kereta yang macam kakak aku punya
tp number plat tak sama. adoyai aku ingat kereta kakak aku tadi. lepas aku tersenyum sorang2 tertiba aku nampak satu kereta ni mcm kereta kakak aku
gak, bila diperhati dengan agak lama... memang sah itu kerea kakak aku. number plat pun sama... dengan pantas aku buka kasut n masuk ke dalam
masjid tempat solat perempuan. di satu sudut aku ternampak seorang wanita bertelekung sedang duduk berzikir... dengan perlahan aku menuju ke arah
wanita tersebut dan amatlah aku terkejut wanita itu adalah kakakku.. akhirnya termakbul juga lah permintaan aku yang aku kira amat musahil untuk aku bayangkan.
rasa best sangat xau nak gambarkan. kami bertemu di rumah ALLAH..wajahnya kelihatan tenang..hati aku amat gembira rasa nak ku peluk cium je
kakak aku tu... :) tp bila tgk jam dh nak masuk solat asar.. kakak aku suruh aku cepat sembahyang zohor kalau tak nanti terlepas waktu plak..
denagn segera aku mengambil wudhuk dan solat.. lepas azan solat asar kami ak solat ikut imam sebab kakak kata dia nak cepat g klinik gigi..
jadi aku dan kakak aku sembahyang sama2.. selepas solat n selesai bdoa.. aku dan kakak aku sempat bersembang dan pada ketika itu kakak
aku menyampaikan 'saruan'(bahasa banjar) jemput aku n family datang kat rumahnya ada kenduri 15.03.2008 tapi kakak aku tak bagi tau
kenduri apa.. dalam hati banyak agakan yang bermain.. bila aku tanya dia tak nak bagitau.. dia hanya suruh datang je.. selepas le kami beriringan keluar
.. kakak tawarkan nak bawa aku ke taman temapat kawan2 aku tadi sebab dia xnak aku jalan kaki.. aku pun ikut kakak aku.. pertemuan di rumah ALLAH
membawa kepada kegembiraan kepada aku.. mana tak nya dah seminggu aku tak jumpa kakak aku. jadi rasa rindu tu menyengat ke dalam lubuk hati.
kami berpisah di taman.. terima kasih kepada kakak. tak lama lepas tu ayah aku pun datang ambik. aku dan 2 lagi kwn aku naik kete sama dengan ayah aku
sampai di pertengahan jalan( kira2 kat sekinchan) hujan lebat turun.. dh tutup ingkap kete pasang la air cond. boleh lupa plak tu air cond kee ayah aku
tu ada masalah.. ha..tup tup xsampai stgh jam kete ayah aku k.o la plak.. nasib la badan.. kitaorg letak kete tepi jln and g warung yang berdekatan
sementara tunggu ucu aku datang.. sedihnya.. dah la hujan lebat, kete masalah.. pas ucu aku datang kete ayah kena la tarik sampai rumah..
huhu.. :(.. itulah cerita suka duka aku dalam 1 hari.. memang tak best citer ni kalau korang baca.. tapi hari ni(hari kejadian) menjadi hari yang tak pernah aku
lupakan.. Rupanya kakak aku jemput datang kenduri tu sebab kakak aku nak bernikah.;.. sedihnya hati aku.. dalam suka ada duka...
**sebenarnya aku dalam keluarga merupakan anak tunggal perempuan, jadi bila aku dah dpat kakak angkat, aku sayang sangat.. and aku tak anggap kakak
aku sebagai kakak angkat tapi macam real sister..**
wassalam.. akhir kata
[s][e]ntia[s]a di [h][A]ti -Akma

Tiada ulasan: